Mateřská škola Znojmo, Pražská 80, příspěvková organizace
66902 Znojmo, Pražská 80, tel.+ fax: 515223120, E-mail: ms.zn.prazska©seznam.cz, IČO 70983518

PROHLÁŠENÍ O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJÚ


Pokud vaše děti navštěvují naši školu — Mateřská škola, Znojmo, Pražská 80, příspěvková organizace,
se sídlem Pražská 2647/80, 669 02 Znojmo, IČ: 70983518 (dále jen „škola“ nebo „správce“), svěřujete
nám, jako správci osobních údajů, osobní údaje dětí, a to z toho důvodu, abychom jim mohli řádně
poskytovat vzdělávání podle příslušných právních předpisů, a taktéž i provozovat další činnosti, které
s výchovou a vzděláním dětí souvisí.
V těchto zásadách ochrany osobních údajů zjistíte, jaké osobní údaje shromažd’ujeme, proč je
shromažd’ujeme, a co s nimi děláme, jak dlouho, jaké máte práva vůči škole, která tyto údaje
zpracovává. Dle potřeby nás můžete kontaktovat na adrese e-mailu: ms.zn.prazska©seznam.cz.
V naší škole vykonává funkci pověřence lng. lrena Fučíková, Obroková 1/12 669 22 Znojmo a
kontaktovat ji můžete na e-mail: irena.fucikova©muznoimo.cz, tel. 515216552, 60315013
4. Na ni se
můžete obracet i vy se svými dotazy nebo žádostmi.
V tomto prohlášení je např. vysvětleno, jaké informace shromažd’ujeme, z jakého důvodu a na základě
jakého právního titulu, jak tyto informace využíváme, po jakou dobu s nimi budeme nakládat, kdo
může do osobních údajů nahlížet, jaká mají děti a jejich zákonní zástupci práva vůči správci osobních
údajů.
Informace, se kterými nakládáme:
Správní řízení— týká se přihlašování nových dětí

Pokud se hlásíte k nám do MŠ, nejprve vyplňujete Žádost o přijetí k předškolnímu vzdělávání, na jejímž základě se děti zúčastňují
přijímacího řízení. Na konci všeho je pak rozhodnutí ředitele školy o (ne)přijetí dítěte k vzdělávání. Celý
tento proces je tzv. správním řízením, kdy ředitel školy (jako správní orgán) zde rozhoduje o právech a
povinnostech jmenovitě určené osoby. Abychom mohli takové správní řízení konat, potřebujeme znát
následující základní identifikační nebo popisné osobní údaje:
– dítěte (jméno a příjmení, datum narození, případně rodné číslo, místo trvalého pobytu
nebo adresa pro doručování písemnosti, údaj o očkování)
– zákonný zástupce: jméno a příjmení, adresa trvalého pobytu nebo adresa pro doručování
písemností, ID datové schránky (pokud byla zpřístupněna), telefonní číslo nebo e-mail
Tyto osobní údaje zpracováváme za účelem plnění právní povinnosti, a to vedení správního řízení. Za
účelem vedení správního řízení osobní údaje shromažd’ujeme (archivujeme) po dobu-v případě žádostí
5 let, a rozhodnutí o této žádosti – 10 let.
Při zveřejňování výsledků z přijímacího řízení výsledky dětí nejsou zveřejňovány pod jejich
jménem, ale pod určitým identifikátorem (např. číslo přihlášky k vzdělávání)
Matrika dětí- evidence a ostatní dokumentace škol
Ve školní matrice musíme vést následující osobní údaje:
1.- dítěte: jméno a příjmení, rodné číslo, datum narození, státní občanství, místo narození a místo
trvalého pobytu, popřípadě místo pobytu na území České republiky podle druhu pobytu cizince
nebo místo pobytu v zahraničí nepobývá—li dítě na území ČR, datum zahájení vzdělávání ve
škole, údaje o průběhu a výsledcích vzdělávání ve škole, vyučovací jazyk, údaje o znevýhodnění
uvedeném v §16 školského zákona, údaje o mimořádném nadání, údaje o poskytovaných
podpůrných opatřeních, závěry vyšetření uvedených v doporučení školského poradenského
zařízení, údaje o zdravotní způsobilosti ke vzdělávání a o zdravotních obtížích, které by mohly
mít vliv na průběh vzdělávání, datum ukončení vzdělávání ve škole

  1. zákonného zástupce: jméno a příjmení zákonného zástupce, místo trvalého pobytu nebo
    bydliště, pokud nemá na území České republiky místo trvalého pobytu, a adresu pro
    doručování písemností, telefonické spojení

    Tyto osobní údaje zpracováváme za účelem plnění právní povinnosti — vedení evidence dětí — vedení
    školní matriky. Školní matrika se uchovává po dobu 50 let.
    – k osobním údajům mají v rámci organizace přístup jen ti zaměstnanci, kteří jsou oprávněni
    s osobními údaji nakládat
    Mezi další povinné dokumenty, kde se objevují osobní údaje dětí, jsou např. knihy úrazů aj.

    Stravování dětí
    v přihláškách ke stravování se jedná o následující osobní údaje:
    * dětí: jméno a příjmení, datum narození nebo rodné číslo, státní občanství, místo trvalého
    pobytu nebo adresa bydliště (kontaktní adresa), školní rok, třída, číslo bankovního účtu, datum
    zahájení a ukončení stravovacích služeb, údaje o zdravotních obtížích, které by mohly mít vliv
    na poskytované služby (např. alergie na lepek)ízákonných zástupců: jméno a příjmení, adresa trvalého pobytu nebo bydliště (kontaktní
    adresa), telefonické spojení nebo email, číslo bankovního účtu.
    Poskytování stravovacích služeb je uskutečňováno na základě přihlášky ke stravování. V takovém
    případě se zpracování výše uvedených osobních údajů za účelem poskytování stravovacích služeb děje
    na základě plnění smluvního vztahu podle článku 6 odst. 1 písm. b) GDPR.
    Prezentace školy a bezpečnost
    Pro účely prezentace školy využíváme internetové stránky (www.skolkaznojmo.czj, nebo
    zveřejňujeme některé důležité zprávy v běžných médiích (např. místní tisk nebo regionální TV). Může
    se stát, že za účelem informování veřejnosti o dění v naší škole a pro prezentaci školy zveřejníme iméno
    a příjmení dítěte příp. i fotografii nebo výtv.dílo. Nemusíte se ale bát, k takovému zveřejnění
    vyžadujeme Váš souhlas se zpracováním osobních údajů.
    Hospodářská činnost a účetnictví
    Hlavni činností naší školy je poskytování vzděláváni. Abychom mohli plnit naši hlavní činnost řádně
    a svědomitě, potřebujeme zajistit běžný chod školy — např. zajištění účetnictví, provoz telefonů, lT sítě,
    ale i třeba běžná údržba budovy. Za tímto účelem uzavíráme různé soukromoprávní smlouvy
    s dodavateli služeb. | v těchto smlouvách se objevují osobní údaje smluvních partnerů.
    Nejčastěji se jedná o následující osobní údaje: jméno a příjmení, identifikační číslo podnikatele,
    adresa provozovny nebo sídla, adresa trvalého pobytu nebo bydliště (kontaktní adresa),
    daňové identifikační číslo, e—mail a telefon.
    S těmito osobními údaji zacházíme převážně za účely plnění uzavřené smlouvy, tj. podle článku 6 odst.
    1 písm. b) GDPR, ale zároveň i pro plnění smluvních povinností, tj. podle článku 6 odst. 1 písm. c) GDPR.
    Plnění smluvních povinností nastává typicky v případě, kdy na základě uzavřené smlouvy musíme
    evidovat v rámci účetnictví faktury nebo jiné daňové doklady podle zákona č. 563/1991 Sb., o
    účetnictví. Smlouvy se uchovávají nejdéle po dobu 10 let, protože mohou být předmětem kontroly ze
    strany zřizovatele a faktury po dobu Slet.
  2. Poučení o právech subjektů osobních údajů
    Každý subjekt osobních údajů má následující práva:
    . požadovat omezení zpracování osobních údajů,
    . požadovat vysvětlení ohledně zpracování osobních údajů,
    . požadovat informaci, jaké osobní údaje jsou na základě souhlasu zpracovávány,
    . vzít souhlas se zpracováním údajů kdykoliv zpět,
    . vyžádat si přístup k údajům a nechat je aktualizovat, opravit nebo doplnit,
    . požadovat výmaz osobních údajů,
    – v případě pochybností o dodržování pravidel souvisejících se zpracováním osobních údajů se
    obrátit na správce nebo se stížnosti na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz)
    Příjemci osobních údajů
    Svěřeným osobním údajům věnujeme velikou opatrnost. To zahrnuje především starat se o to, aby k
    nim měly přístup jen osoby, které jsou oprávněny s takovými informacemi nakládat. Při výkonu naší
    činnosti se může stát, že k osobním údajům bude mít přístup i další osoba. Tak je tomu typicky
    v případech orgánu veřejné moci, které provádí kontrolní činnost, orgánů zřizovatele školy nebo osob,
    které zajišťují pro školu služby nebo jiné činnosti (např. pořadatel školních soutěží, organizátor akce
    jako je zájezd nebo škola v přírodě). Příjemci osobních údajů získávají pouze jen ty osobní údaje, které
    nezbytně potřebují pro zajištění a výkon činnosti školy.
    Zabezpečení osobních údajů
    Víme, že ochrana soukromí dětí, ale i ostatních kategorií subjektů osobních údajů je důležitou součástí
    naší činnosti a nepodceňujeme jí. Proto se vždy snažíme zajistit dostatečná opatření, abychom
    zpracovávaným informacím dopřály odpovídající úroveň důvěrnosti. Pro řádné dodržování ochrany
    osobních údajů proto využíváme například následující bezpečnostní prvky:
    * zaměstnanci školy jsou vázáni mlčenlivosti o skutečnostech, o nichž se dozvěděli při výkonu
    své práce
    * osobní údaje jsou ukládány do uzamykatelných prostorů, kam má přístup pouze omezený
    počet zaměstnanců školy.
    *v případě uchovávání osobních údajů v digitálním prostředí jsou výpočetní prostředky náležitě
    zabezpečeny jak fyzicky (proti odcizení nebo zničení), tak i programově (proti škodlivým
    softwarům, nastavením elektronického zabezpečení přístupu jen oprávněným osobám nebo
    v neposlední řadě také využíváním bezpečných komunikačních kanálů, které využívají prvky
    šifrování
    * pokud předáváme osobní údaje některým příjemcům (viz výše), vždy se ujíšt’ujeme
    -že se jedná o osoby, které jsou oprávněny s údaji nakládat
    – že nezískávají ty osobní údaje, které nezbytně nepotřebují pro výkon své činnosti
    – že taková osoba s osobními údaji zachází s náležitou péči a opatrností
    – že příjemce bude dodržovat stejnou mlčenlivost, jakou jsou vázáni zaměstnanci školy
    – zabezpečení údajů je průběžně kontrolováno a aktualizováno s ohledem na způsob, jakým se
    s osobními údaji zachází
    Závěr
    V naší škole se snažíme zacházet jen těmi osobními údaji, které nezbytně potřebujeme pro výkon
    svěřené činností, tj. poskytování vzdělávání. Ve většině případů s informacemi zacházíme proto, že
    plníme určitou zákonnou povinnost— v této oblasti jsou stěžejní zejm. předpisy upravující školství.
  3. MATEŘSKÁ ŠKOLA Znojmo, Pražská 80 řed. školy Mgr. Milbachrová Marta
    Ve Znojmě dne 1.9.2023